Betoniai borteliai – grindinio “rėmai”

Jei norite turėti ilgai tarnaujantį grindinį, vien tik pakloti trinkeles nepakanka – visas grindinys turėtų būti „įrėmintas“ borteliais. Kam gi tie borteliai reikalingi, kokią funkciją atlieka ir kaip prisideda prie trinkelių estetinio vaizdo bei techninių lūkesčių išpildymo?

Visiems, kam tenka dirbti su trinkelėmis, grindinio ploto „įrėminimas“ borteliais atrodo savaime suprantamas dalykas ir tam yra kelios priežastys – vienos susijusios su techniniais parametrais, na o kitos ir su estetine išvaizda, kiemo ar aikštės dizainu.

Galima pradėti nuo to, jog borteliai yra nepakeičiami ir gyvybiškai reikalingi klojant net ir tokias, atrodo, tik pėstiesiems skirtas erdves, kaip šaligatviai. Nors trinkelė yra išties labai tvirtas produktas, tačiau jei jos tinkamai nesutvirtinamos, ilgainiui išsijudina. Juk neretai ant šaligatvio krašto užvažiuoja ir automobiliai, siaurose miesto dalyse tai daro net ir sunkusis transportas: šiukšliavežės, sunkvežimiai. Nors trinkelės ir atsparios mechaniniams poveikiui, tačiau kraštinės trinkelės ilgainiui išjudinamos, netenka savo konstrukcinio tvirtumo. Tokios trinkelės ar plytelės pradeda trupėti, skilinėti, į jų tarpus gali patekti šiukšlių, sėklų, sykiu, nepageidaujamos augmenijos, tad po truputį jos netenka ir savo estetinio vaizdo.

Betoninius bortelius privalu naudoti visame grindinio perimetre. Kaip ir minėta, tokiu būdu grindinys tampa ypač tvirtas, tad jo beveik neįmanoma mechaniškai paveikti ir suardyti konstrukcinį vientisumą. Toks grindinys jo savininkams tarnaus ilgai ir nuobodžiai.

Specialistai savo praktikoje teigia susiduriantys su keliomis dažniausiai pasitaikančiomis klaidomis:

  • Paklojus trinkeles perimetras užbaigiamas ne borteliais, o tiesiog trinkeles “apibetonuojant”. Tokiu atveju, anot specialistų, atsiranda pavojus, jog trinkelės bus išstumdytos į šonus, keičiantis metų laikams pernelyg išsiplės siūlės.
  • Ne mažiau nei kokybiški borteliai, svarbu juos sumontuoti laikantis technologinių reikalavimų. Tik tokiu atveju, anot specialistų, jie atliks pagrindinę savo funkciją. Daugiau apie tai galite skaityti čia.
  • Betoniniai bortelių ar apvadų poslinkius lemia temperatūros svyravimai, mechaninės apkrovos. Siekiant išvengti betoninių apvadų kraštų skilimų, jų negalima suglausti. Specialistai pataria juos montuoti paliekant 3–5 mm tarpelius. Šie paliekami neužpildyti arba pagal poreikį užpildomi elastinga medžiaga.
  • Kone pagrindinė taisyklė klojant trinkeles – jų negalima kloti tiesiai ant grunto. Pirmiausia būtina nukasti tam tikrą sluoksnį žemės, pilti sluoksnį smėlio, stambios skaldos.

Ekspertai taip pat pabrėžia, kad ant įrengto pagrindo, bortelių buvimo vietose klojamas ne mažesnės kaip C 12/15 klasės betonas. Betoninis pagrindas įrengiamas betoną klojant dviem sluoksniais, kiekvienas kurių atskirai plūkiamas ar vibruojamas – jis turi būti tvirtas. Apvadai ant sutankinto betoninio pagrindo klojami dar neprasidėjus jo rišimui. Stabilumui užtikrinti, gaminio užpakalinėje dalyje reikia įrengti atsparą, kurios storis būtų ne mažesnis nei 10 cm. Vietos, kur virš atsparos nėra grindžiama, rekomenduojamas plotis turi būti ne mažesnis kaip 15 cm.

Ar betoniniai borteliai – brangi investicija? Specialistų žodžiais, sąmata didele dalimi priklauso nuo ploto konfigūracijos, bortelių skaičiaus, nuo to, ar juos reikės lenkti, pjaustyti, visgi, svarbiausia, jog tik kokybiškos medžiagos ir profesionaliai atliktas darbas gali garantuoti norimą rezultatą. Iš esmės galima vadovautis sena patarle, kuri sako, jog „skūpus moka du kartus“. Betoniniai borteliai padeda grindiniui išlaikyti ne tik konstrukcinį tvirtumą, vientisumą, bet ir puikią išvaizdą.

 

Related Posts
Ažūrinės trinkelės – ne tik dizaino elementas
Kaip kovoti su augmenija tarp trinkelių?

Leave a Comment